tirsdag 20. desember 2016

Overskudd igjen

I dag våkent jeg med en god og fredelig følelse av å ha fått kontrollen igjen. Sto tidlig opp og tok et bad. Så den vanlige, sunne frokosten med havregryn og melk. For meg har det blitt oppskriften på en god start på dagen.

Etter frokost var jeg så i form, det vil si fortsatt i god balanse, at jeg satset på å lage en porsjon med småkaker. Den enkleste og beste sorten her i familien. Kolastenger.

Fra min urolige dag i går, hadde jeg stående invitasjon til venninne i Grimstad. Nå kjente jeg at det passet. Jeg ringte henne og hun var veldig klar for en tur ut i julebyen. Det var faktisk lite folk i gatene. Litt uventet så nær jul synes jeg.

Det ble to kafebesøk, og handling på bruktbutikk og garnbutikk. Mine favoritter! Og litt juleservietter på Nille.

Etter dette laget vi middag sammen hjemme hos min venninne der skravla gikk uavlatelig mens vi strikket og heklet.

Så tok jeg en skein nedenom Arendal for å kjøpe juletre, Jeg fikk det med meg hjem selv om jeg hadde glemt lommeboka i bilen.  Jeg kjente selgeren, Så jeg fikk betale på nettbank samme kveld. Kjekt at det finnes slike mennesker ennå.

Da jeg kom inn hjemme, lå det ei bunke med menighetsblad som skulle ha vært levert ut for lenge siden. Men OK tenkte jeg. Vil du sette deg ned med dårlig samvittighet nå, eller vil du sette deg ned med god samvittighet om tre kvarter?

Jeg valgte det siste, Og på min runde traff jeg flere kjente mennesker som jeg hadde gode samtaler med og det ble juleklemmer og utvekslinger av tanker rundt jula.

Nå er strikketøyet påbegynt. Det skal bli ny pute til sofaen. Og kvelden er min. Jeg føler meg takknemlig.Vi kan gjøre livet rikere for hverandre. Alle har noe å gi.







Ingen kommentarer: