lørdag 8. mars 2014

Oslotur

Det ble Oslotur på Jan Erik og meg fra torsdag til fredag. Været har vært surt hele vinterferien, så da var det godt å komme bort litt. Vi ville nyte alt når vi først var ute, så vi kjøpte kaffe og boller allerede i Bamble. Vi fikk telefon fra Eirik om at han sluttet på skolen klokka fire og var hjemme halv fem, så da ble det tur på Grynerløkka med handling av garn på Pickles. Der fikk jeg så god hjelp til å finne farger til genser at det var moro å gå ut av butikken og føle at jeg hadde gjort et kjempekjøp. Det var en kunde og en ansatt som sa sin hjertens mening. Da ble det burgunder i stedet for grått denne gangen. Mens jeg var på Pickles, var Jan Erik en tur blant annet på bruktbutikk. Han er på jakt etter brukte LP-er, men fant ingenting.

Så gikk vi innom Mathallen: den fant jeg fram til. Hadde vært der med Eirik sist jeg var i Oslo. Det ble brød med gresskarkjerner og bryterundstykker å ha med til Eirik. Etterpå ble det wienerbrød og muffins pluss kaffe. Vi fikk en koselig kveld med Eirik og Magnus som Eirik deler leilighet med.

I dag var Eirik på skolen igjen. Vi var på Operataket. Vi må jo kunne si at vi har vært der. Det var fint med den fantastiske utsikten derfra. Men det var mye vind og veldig surt der, så det var godt å gå til Stortorget hvor vi skulle møte Eirik. Vi var på en kjempestor platebutikk med brukte plater, kassetter og lydbøker. Jeg kjøpte Golden Gate Quartet. Etterpå var vi på Norli. Den er megastor. Vanskelig å holde oss samlet. Men mye bra bøker. Det ble en historiebok på Jan Erik.

Vi spiste på Bondeheimen. Nydelig mat!

Så rakk vi en tur innom Eirik igjen før vi satte oss i bilen hjemover. Det ble stopp i Holmestrand etter en fæl køkjøring ut av Oslo. Vi visste vel om det, men det ble verre enn vi trodde. Godt å komme hjem i egen stue igjen.

Jeg tok en del bilder med Jan Eriks mobil. De kommer senere når jeg har funnet kabelen!
Nå har i spist ost og kjeks og drukket rødvin. (El copero)  Utrolig god!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Skal si dere rakk mye på et døgn i Oslo! :-)

Marte sa...

Fint med enluftetur iblant:)