lørdag 15. mars 2014

Siste skihelg på TV i dag

Sitter her og ser å herrelangrenn. Vi har lagt kvinnelangrennet bak oss med dobbelt norsk. Nå ligger Martin Johnsen Sundby i en lederkvartett. Skiskyting har vi også sett.
Det strikkes og drikkes kaffe. Skal sette på grøt når dette løpet er over.

Ellers føler vi at det er vår nå. Vi har begynt å rydde boder sånn at vi kan komme til utemøbler, puter osv. Det veldig gode er at Jan Erik  har begynt en ny strategi. Han jobber til seks tre dager i uka for å ha mest mulig fri i helgene. Jeg merker allerede at vi kan  være mer sammen. det er deilig for både ha og meg.

Den uka jeg har lagt bak meg, har jeg vært mye ute. Mandag var det Nepalgruppe hos Torunn der i bestemte oss for å gjøre en innsats for å få ferdig to lappetepper. Det ble et godt arbeidsmøte.


Stor stemning som dere ser




Teppene blir fine!

 
Tirsdag sang vi på Bjorbekktunet. Etterpå hadde vi årsmøte med høye smørbrød og bløtkake. Vi diskuterte tur til Dresden, men bestemte ingenting. Vi satte ned en komite som skal arbeide med det.


Onsdag startet vi opp gruppe på Bjorbekk. Det ble et interessant møte der vi fikk oppleve god mat i flotte omgivelser rundt kjøkkenbordet til Grethe. Etterpå hadde i et fint kristent fellesskap som jeg kjente at jeg trengte. Vi skal møtes igjen.

Torsdag og fredag var jeg hjemme og strikket og gjorde husarbeid. Er ferdig med genser til Marte nå. Hun kommer og henter den til mandag. Nå strikker jeg genser til meg selv.

Ragnhild er i Oslo i helga.
Det kommer krokus og gulveis i hagen nå. Herlig at Stella kan løpe i hagen i band eller med meg hvis jeg kan sitte ute litt. Merker at lyset gjør meg godt. Tar ting mer som det kommer. Det har jeg forresten fått noen påminnelser om i det siste, at det er lov. Det er meg selv som bestemmer over tiden min. Mange snakker om å sette grenser. Jeg vil heller si det slik at jeg vil velge selv. Hva vil jeg bruke dagene til. når det kommer innspill i hverdagen, er det ofte godt å si ja, men hvis jeg må strekke meg mer enn jeg har godt av, er det like godt å si nei, eller booke avtalen på et annet tidspunkt.
Det gjelder også å ha en god syvende sans så man har full kontroll og oversikt. Rutiner på hverdagsaktiviteter er også greit å ha. Men blir det for mange rutiner, er det ikke godt for meg. derfor er det to ting jeg prioriterer for tiden: det er vasking av badet på mandag og brødbaking på fredag. Ellers tar jeg resten som det kommer.
Jeg har en lang liste med gøye ting jeg legger mest vekt på. Strikking, hekling, maling, sying, venner og familie. Når det er gjort, kan jeg komme tilbake til rutineoppgavene! Det heter prioritering!

Nå må jeg bare skrive litt til for å se om jeg får lagret. det ser ikke bra ut.

Ingen kommentarer: