fredag 25. april 2014

En solskinnsdag i april

Noen har etterlyst blogginnlegg her. Ja, det er lenge siden sist nå. Henger det sammen med at det er vår, og mange ting å holde på med ute og inne? Kanskje det.

Påska var fin. Vi syntes egentlig ikke vi trengte noen dager borte nå når vi har det så godt på Hasselåsen. Men det var godt å være på hytta likevel. Tirsdag og onsdag var det flott vær og vi var ute og ordnet vinterveden for neste år. Det hadde falt mange trær i et voldsomt uvær i vinter, og flere av dem hadde falt innen fem meter fra hytta vår, så da var det fritt fram. Harald brukte motorsaga, jeg kvistet og Jan Erik kløyvde. (Det endte med senebetennelse i skulderen og sykemelding).Ruth både kvistet og ryddet. Nå ligger det masse ferdig ved under presenning .

1. påskedag feiret vi Eiriks 21 årsdag her med besteforeldre. Eirik sto for rundstykkene. Så hadde vi kringle og munker.

I går og i dag har jeg malt trappa og dørene nede. Må ha ett strøk til på dørene, og kanskje nye håndtak. Jeg synes faktisk at de gamle er sjarmerende, men det er jeg nok alene om.

Jeg har gått mine 5000 skritt i dag. Det var tungt etter malingen, men jeg klarte det. det er en oppladning til jeg skal til Gran Canaria i februar. Da skal formen og formene være på plass!
Ikke at det er noe galt med de formene jeg har nå. ,men gleder meg til å se hvordan jeg ser ut med nye.

Dette er noe av det jeg fikk se på turen min i dag. Bildet er tatt like ved Nyli gård.


Etter et deilig opphold i boblebadet, bakte jeg rundstykker før vi tok imot Ruth og Harald til gullrekka. Koselig!

Jan Erik og jeg dro av maskeringstapen i trappa og satte oss ned med hver vår PC. I morgen skal vi til Fevik og se på båt.

Slik ble trappa etter den ble malt. Ser dere nøye etter, ser dere at maskeringstapen ikke er tatt bort ennå. Det kommer kanskje et nytt bilde i morgen uten maskeringstape men da fra en annen vinkel. Da kan dere selv bedømme før og etter-bildene.

Ingen kommentarer: