søndag 30. mars 2014

Søndag på Hasselåsen

I dag skulle jeg hatt fotoapparat med meg på tur. Det ble en lang tur i solskinnet med Stella og Jan Erik. Vi startet med å gå til Ribbervann. Derfra tok vi avstikkeren til Bjørnebo. Der var det vafler og kaffe. Så ble det runde tilbake via Longum. Vet ikke hvor lenge vi bar borte, men det føles ennå godt i kroppen.

Jan Erik laget middag mens jeg sov. Vi satt ute ei stund og leste. Det var godt i solveggen, men ullgenseren måtte på.

Jeg fikk vasket møblene ute. Jan Erik satte dem på plass i går. Det begynner å våres på Hasselåsen!

Det var så godt å komme seg ut i stedet for å bli sittende inne og slappe av i sofaen. Det ble sent i går kveld. Vi var sammen med gode venner hos Anne Bjørg og Dag. Anne Bjørg hadde laget deilig suppe med fucaccia og brød. Etterpå var det dessert og kaffe. Til og med kake og kaffe i sofakroken etterpå serverte hun. Praten gikk i dameavdelingen!

Det er så godt å ha fått noen vennepar igjen etter mange år i sofaen om kveldene av ulike skiftende årsaker. Nå er også mitt overskudd kommet tilbake, og jeg ser lyst på å invitere hit også. Vi har fått et godt hjem her på Hasselåsen.

Lørdag var forresten Ruth, Jan Erik og jeg på Ikea og brukte pengene fra mamma og pappa. Det ble fotskammel til Jan Eriks nye stol  (litt min også) I tillegg ble det et lite bord til å sette kaffekoppen på. under kan vi legge aviser. Det er forhåpentlig lettere å hive avisene etter hvert når vi ser at bunken vokser. Jeg monterte bordet. Det gikk veldig bra i solsteiken. I alle fall etter at jeg oppdaget at bordet ikke var helt kvadratisk. det var ikke likegyldig hvilke lister som skulle hvor!

Sola er nettopp gått ned over Hasselåsen og himmelen er rød. Et vakkert syn!

Ingen kommentarer: