fredag 21. februar 2014

Hei igjen!
DAGBOK 

 Det er fredag, og snart kommer folket hjem fra jobb og skole. Eller rette sagt hjem fra skole. De fleste her i huset er på skole om de går der eller jobber der. Den som ikke er på skole, er bare hjemme.En av oss som hører til her, og som går på skole, kommer ikke hjem. Han er for langt unna. Men for ham er det heldigvis også helg.
Nå ringte han som er på jobb på skole og sa han forlot skolen nå, så da er det definitivt helg snart. Da blir det OL på TV. det hadde det nå blitt i alle fall, da. jeg liker OL selv. Men det er OK å se OL sammen.
Det blir ikke middag i dag. Hun som går på skole og som pleier å lage middag, er ikke hjemme nå. Hun lager middag til klokken seks for da får vi besøk av store deler av slekta. Hun har bursdag til tirsdag, men skal feire i dag. Jeg har laget sjokoladekake og bløtkake til henne.
Da var feiringen over. Vi hadde en fin ettermiddag og kveld med herlig fiskesuppe Ragnhild hadde laget. Kakene fikk også bein og gå på. Bestemor og bestefar, Ruth og Elin var her. Ragnhild fikk hjemmestrikket lue av Elin, og penger av de andre. Av oss fikk hun Mariusgenser. ( Det er veldig greit å ha skrevet det nedså det ikke blir tvil om det senere).

HANDARBEID
 Nå skal jeg strikke Mariusgenser til Marte. Jeg fikk garnet i dag. Etterpå blir det kanskje en til Eirik. Han trenger noe varmt i en kald leilighet. Jeg har begynt på babysokker igjen i dag. De blir sikkert ferdig til 3-mila i morgen. Etterpå fortsetter jeg med kjolen til Randi. Må bli ferdig til nedkomst i   mars.Håper det blir tid til litt lappeteknikk også snart. Har kjøpt mønster og mønsterbok og mye fint  stoff. Etter det blir det forhåpentlig kjøkkengardiner. Det blir vel OK med litt hekling etter all denne strikkingen. Jeg blir ikke arbeidsledig på mange år, tror jeg.

TANKESPINN
Jeg har hatt en glødende interesse for strikking og hekling i  mange år, men tiden har selvsagt begrenset innsatsen. Nå er det tid jeg har mest av. Torsdag fikk jeg vedtaket om ufør. Det er en stor omveltning i livet. Men jeg har jo sett fram til at dette skal bli endelig i fire måneder, så nå var det en lettelse å få det avgjort.
Jeg er hjemme hver dag nå og koser meg med masse prosjekter.
Jeg tenker  at det er  om å gjøre å fokusere på at prosjektene mine skal være hobby fortsatt, så  jeg unngår at jeg blir sittende og ikke får gjort noe annet, eller at jeg blir lei. Det har vært veldig dårlig vær den siste tiden og da blir jeg sittende mye inne, men nå er været faktisk bedre, og jeg får lyst til å komme meg ut på tur. Det skal jeg benytte meg av! Er det noen som vil gå tur med meg? Bare send meg en SMS.
I morgen skal jeg møte Gunhild i byen, og det setter jeg veldig pris på!




Ingen kommentarer: